دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

چطور لپ‌تاپ خود را تمیز کنیم؟

همه از لپ‌تاپ‌های کثیف و خاکی بیزاریم. لکه‌های چربی دست و گرد و خاک نه تنها باعث جمع شدن آلودگی و باکتری بر روی لپ‌تاپ می‌شود، بلکه عملکرد آن را نیز ضعیف می‌کند

سعی کنید حداقل هفته‌ای یکبار برای تمیز کردن لپ‌تاپ مراحل زیر را انجام دهید.


ادامه مطلب ...

تاریخچه کامپیوتر

کامپیوتر (Computer) از کلمه Compute در زبان انگلیسی به معنای محاسب و شمارنده گرفته شده‌است. در علوم کامپیوتر جدید، هر سیستمی که قابلیت انجام خودکار محاسبات (منطقی یا حسابی) و قابلیت برنامه ریزی را دارا باشد یک کامپیوتر نام می‌گیرد.

انسان‌ همواره با اعداد و حساب سر و کار داشته‌است. از انسان‌های اولیه گرفته که برای شمردن تعداد شکارهای خود از انگشتان دست استفاده می‌کردند تا انسان کنونی که برای انجام محاسبات پیچیده فیزیک بنیادی، نجوم، اقتصاد و ساخت داروهای پیشرفته از کامپیوتر بهره می‌گیرد.


ادامه مطلب ...

ویزارد (Wizard) چیست؟

ویزارد‌ها (Wizard) برنامه‌هایی کاربردی هستند که کاربران را در انجام یک سری دستورات یاری می‌دهند.

به طور کلی دستوراتی که توسط Wizardها انجام می‌شوند، به یک ترتیب خاص اعمال نیاز دارند. نکته مهم در مورد Wizardها این است که از تکرار و یکنواختی جلوگیری کرده و یک دستور چند مرحله‌ای را به یک ترتیب خطی از هر آنچه برای هدف مورد نظر است، درمی‌آورند.

مایکروسافت Wizardها را به عنوان ترتیبی از کادرهای محاوره‌ای با شمایل مناسب همراه با برخی کلمات که دستورات را نشان می‌دهند و کادرهای ورودی با انتخاب‌های چندگانه ساده پیاده‌سازی کرده است.

این Wizardها در واقع نمایش خارجی بخش‌های پنهانی هستند که از آن‌ها استفاده می‌کنند. ایجاد Wizardها در Visual Basic .NET برای VS.NET ساده‌تر از ایجاد Add-Inها برای برنامه‌های کاربردی است.

Visual Studio .NET به شما این امکان را می‌دهد که برای بعضی اعمال و کارها Wizardهایی را نوشته و آن‌ها را در محیط این برنامه به اجرا درآورید.

منبع: ایسنا

سیارک تهدید کننده زمین بمباران شد

محققان آمریکایی با استفاده از یک ابررایانه، اثر ضد سیارکی بمب اتم را مدل‌سازی کردند.

به گزارش ایسنا، محققان آزمایشگاه ملی لوس آلاموس وابسته به وزارت انرژی آمریکا معتقدند یک انفجار اتمی دقیق می‌تواند زمین را از خطر برخورد سیارک‌های بسیار بزرگ نجات دهد.

در شبیه‌سازی صورت گرفته، سیارکی به طول 500 متر با بمب اتمی با قدرت یک مگاتن (50 برابر قوی تر از بمب اتم ناکازاکی) مورد هدف قرار گرفت. انفجار بمب اتم باعث متلاشی شدن کامل سیارک شد.

باب ویور از دانشمندان آزمایشگاه لوس آلاموس تأکید کرد: شبیه سازی سه بعدی توسط 32 هزار پردازنده ابررایانه Cielo‌ انجام شد و انفجار اتمی بر روی سطح سیارک مورد بررسی قرار گرفت.


ادامه مطلب ...

لکه‌های جدید بر روی خورشید

دبیر انجمن نجومی اهواز از وجود لکه‌های بزرگ بر روی خورشید خبر داد و گفت: این لکه‌ها در زمان غروب خورشید با رعایت نکات ایمنی قابل مشاهده است

به گزارش مهر،خسرو جعفری زاده با اشاره به ایجاد لکه‌های بزرگ بر روی خورشید افزود: لکه‌هایی بر روی خورشید ایجاد شده است که به نام لکه 1430 نامیده می‌شود.




ادامه مطلب ...