دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

مقایسه آیفون 5 اپل با گلکسی اس 3 سامسونگ

بعد از معرفی رسمی آیفون ۵ ، بهتر است آن را زیر ذره بین بگذاریم و با شاهکار شرکت سامسونگ یعنی اسمارت فون گلکسی اس ۳ مقایسه کنیم. توجه داشته باشید که ما قصد نداریم دیدگاه فردی را به سمت هر یک از این ۲ اسمارت فون بکشانیم و فقط می خواهیم مقایسه ای بین این دو دستگاه داشته باشیم. هر یک از این ۲ اسمارت فون در نوع بی نظیرند و برتری هایی نسبت به همدیگر خواهند داشت.

البته ما اطلاع داریم که سخت افزار گلکسی اس ۳ در انواع مختلف می باشد ولی این مقایسه با نسخه بین المللی آن انجام شده است.

 





ادامه مطلب ...

مدلی عجیب برای شارژ موبایل!

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که ما چقدر انرژی در طول روز تلف می کنیم؟ نظر شما در مورد جذب انرژی از طریق تنفس چیست!؟

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از پی سی وار، با استفاده از AIRE mask تمامی هوای خارج شده از دهان شما تبدیل به انرژی مورد استفاده در تلفن همراه می شود. اما اینکار چگونه انجام می شود؟



درون این ماسک توربین های بادی کوچکی قرار داده شده است که در هنگام دم یا بازدم شما این توربین ها شروع به چرخیدن می کند.

این ماسک بوسیله یک سیم به گجت متصل شده و انرژی که از طریق چرخش توربین ها ایجاد می شود را به آن منتقل می کند.

شما می توانید از این ماسک در هر حالتی استفاده نمایید، در حالت راه رفتن ،ورزش کردن، نشستن و حتی خوابیدن می توانید از این ماسک استفاده نمایید.

البته این ماسک مزیت دیگری نیز برای شما دارد و آن، سخت نفس کشیدن شماست که می تواند مفید باشد.

نظر شما در مورد این ماسک چیست؟

کشف زمینی در نزدیکی زمین

سیاره‌ای شبه‌زمینی در فاصله چهار سال نوری از زمین کشف شده‌است که در صورت تایید، این سیاره نزدیک‌ترین سیاره به سامانه خورشیدی به شمار خواهد رفت.

دانشمندان این سیاره شبه‌زمینی را در فاصله چهار سال نوری از زمین در مدار ستاره‌ همسایه کشف کرده‌اند. با این‌همه دانشمندان اطمینان دارند که این سیاره جدید نمی‌تواند مکانی برای سکونت باشد، زیرا فاصله آن تا ستاره میزبانش 10 بار نزدیک‌تر از سیاره عطارد تا خورشید است و از این رو به خاطر حرارت دو هزار و 240 درجه‌ای که دارد هیچ موجود زنده‌ای نخواهد توانست در آن تاب بیاورد.

اما این سیاره جدید که در مدار ستاره شبه خورشیدی Alpha Centauri B در فاصله 25 تریلیون مایلی از زمین در حرکت است، می‌تواند همسان دیگری در فاصله‌ای مناسب‌تر از خود داشته باشد. به گفته دانشمندان دانشگاه ژنو مطالعات آماری نشان می‌دهند که سیاره‌های کم جرم در سامانه‌های چند‌گانه بسیار زیادند.


سیاره


تا کنون دانشمندان احتمال وجود سیاره‌های عظیم در مدار این ستاره‌ با دوره‌های مداری 200 روزه یا کمتر را رد کرده‌بودند، از این رو فضای کافی برای ردیابی سیاره‌های کم جرم در منطقه قابل سکونت ستاره به وجود آمده بود. سیاره‌هایی که فاصله آنها تا ستاره‌شان برابر فاصله زمین تا خورشید است، 365 روز برای حرکت در مدار ستاره زمان صرف می‌کنند، سیاره جدید درعرض 3.2 روز مدار ستاره خود را طی می‌کند اما بزرگی ستاره Alpha Centauri B نیمی از خورشید است و از این رو منطقه قابل سکونت آن در موقعیتی قرار خواهد گرفت که سیاره زهره نسبت به خورشید دارد. زهره هر 225 روز یک بار مدار خورشید را طی می‌کند.

دانشمندان تا کنون در حدود 800 سیاره فراخورشیدی کشف کرده‌اند که 10 درصد از آنها به عنوان سیاره‌های کم جرم معرفی شده‌اند، این به آن معنی است که ابعاد این سیاره‌ها 10 برابر زمین یا کوچکتر است. به گفته دانشمندان بیشتر این سیاره‌های کم حجم در سامانه‌های دوتایی تا هفت تایی قرار دارند، از این رو احتمال یافتن سیاره‌ای دیگر که شباهت زیادی به زمین دارد در سامانه ستاره Alpha Centauri B بسیار زیاد است.

بر اساس گزارش دیسکاوری، در کشف این سیاره از تلسکوپ HARPS استفاده شده و دانشمندان برای 4 سال درحال مطالعه بر روی نشانه‌های وجود این سیاره بودند.


منبع : همشهری آنلاین

10 واقعیت جالب در مورد مغز انسان

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.

 

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد

این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.

 

واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می‌کند

این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.

 

واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم هوش را افزایش می‌دهد

طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.

 

واقعیت پنجم: هر فکری که می‌کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می‌کند

مغز از آن چیزی که تصور می‌کنید انعطاف‌پذیر‌تر است و به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.

 

واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد

شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می‌توانید به طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.

 

واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده‌ای است و از 5 بخش مغز استفاده می‌کند

خندیدن موضوع خنده‌داری نیست، این فرایند بخش‌های زیادی از مغز را درگیر می‌کند. خندیدن برای فعالسازی مغز‌ بسیار موثر است و مواد شیمیای تقویت‌کننده‌ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می‌شود.

 

واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می‌شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می‌شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.

 

واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.

 

واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است

مغز از آن چیزی که مردم تصور می‌کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد.


چشم گربه دیوانه

صدخانه اشعه ایکس چاندرای ناسا این تصویر خیره‌کننده را از سحابی "چشم گربه" به رنگ صورتی روشن گرفته است.

nebula

این سحابی که NGC 6543 هم نامیده می‌شود، در صورت فلکی "اژدها" قراردارد و در سال 1786 کشف شد.

این تصویر بخشی از یک بررسی اخیر است که در اوت 2012 در جورنال ستاره‌شناسی منتشر شده است بر روی 21 سحابی "سیاره‌ای"انجام شده است که در فاصله 5000 سال نوری از سیاره خودمان قرار دارد.

این سحابی‌های سیاره‌ای علیرغم نامشان سیاره نیستند، بلکه ستاره‌های در حال مردن هستند که هسته‌های هیدروژنی‌شان به مصرف رسیده است و گسترش یافته‌اند. خورشید ما چند میلیارد سال دیگر به یک سحابی سیاره‌ای بدل خواهد شد.

LiveScience