دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

تصویرسازی از پدیده‌ای ترسناک؛ نقشه حملات سایبری در جهان

نقشه حملات سایبری که در لحظه در سرتاسر جهان رخ می‌دهند را می‌توان در اینفوگراف رنگارنگ و جذابی که به تازگی طی پروژه Honeynet ایجاد شده، مشاهده کرد.

این طرح گرافیکی جذاب همزمان با وقوع حملات سایبری محل و زمان وقوع آنها را با درخشش رنگ‌های زرد و قرمز بر روی نقشه‌ای با رنگ قالب آبی تیره نمایش می‌دهد.

درخشش نقاط قرمز رنگ بر روی هر نقطه‌ای از نقشه به این معنی است که حمله سایبری رخ داده و نقاط زرد‌رنگ نشان‌دهنده حسگرهای Honeynet هستند که جریان حملات سایبری را رصد کرده و منتشر می‌کنند.


نقشه


با نگاه کردن به این نقشه درخواهید یافت که هر ثانیه،‌در گوشه‌ای از جهان حمله‌ای سایبری صورت می‌گیرد. البته آنچه در این نقشه نمایش داده می‌شود تعدادی محدود از حملات سایبری هستند زیرا حسگرها نمی‌توانند به تمامی این حملات نزدیک باشند تنها تعدادی از حسگر‌ها حملات به سیستم‌های آسیب‌پذیر را به سیستم داخلی نمایش می‌دهند. این طرح گرافیکی به صورت خودکار این حملات را بر اساس آدرس‌های IP که منتشر می‌شوند دسته بندی می‌کند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، این به آن معنی است که نمایش حملات بیشتر در اروپا به معنی این نیست که تعداد حملات سایبری انجام گرفته در این منطقه بیشتر از دیگر مناطق است، بلکه صرفا نشان‌دهنده این است که حملات سایبری بیشتری بر روی نقشه اروپا منتشر می‌شود زیرا تعداد حسگرها در آن مناطق بیشتر است. برای دیدن نقشه آنلاین حملات سایبری در جهان اینجا کلیک کنید.


منبع : همشهری آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد