دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

تماشای فیلم ترسناک شما را لاغر می‌کند

دیدن یک فیلم ترسناک می‌تواند کل کالری‌های جذب شده از خوردن یک بسته شکلات را بسوزاند.

تماشاچیانی که خود را در معرض تماشای 90 دقیقه ترس و وحشت و ترشح آدرنالین قرار می‌دهند، 113 کالری را از دست می‌دهند، درست به همان اندازه که نیم‌ساعت پیاده‌روی کالری می‌سوزاند یا برابر کالری یک بسته شکلات.

فیلمی که رتبه اول فیلم‌های کالری‌سوز را در این تحقیق به دست آورده، فیلم داستانی ترسناک و روانی درخشش، محصول سال 1980 است زیرا میانگین سوزانده شدن کالری در میان بینندگان این فیلم 184 کالری است. همچنین فیلم آرواره‌ها و فیلم جن‌گیر به ترتیب با سوزاندن 161 و 158 کاری رتبه‌های دوم و سوم را به دست آورده‌اند.

محققان دانشگاه وست‌مینیستر برای انجام این محاسبات انرژی مصرفی کلی 10 داوطلب را درهنگام مشاهده مجموعه‌ای از فیلم‌های ترسناک اندازه‌گیری کردند. محاسبه ضربان قلب، میزان دریافت اکسیژن و دفع دی‌اکسید کربن و دیگر نشانه‌های زیستی نشان داد با آغاز تماشای فیلمها، به میزان مصرف کالری در بدن در حدود یک سوم افزوده می‌شود.

به گفته دانشمندان، فیلم‌هایی که دارای صحنه‌های بسیار ترسناکی هستند، به شدتی که بیننده از شدت ترس از جای خود می‌پرد، بهترین گزینه‌ها برای سوزاندن کالری هستند، زیرا این صحنه‌ها ضربان قلب را بالا می‌برند. از این رو به افرادی که قصد لاغر شدن دارند توصیه می‌کنند در هنگام دیدن این فیلم‌ها پشت مبل مخفی نشده و بالشی را جلوی صورت خود نگیرند، تنها به تلویزیون خیره شوند!

بر اساس گزارش تلگراف،‌ محققان وست‌مینیستر لیست 10 فیلمی که به واسطه افزایش دادن ضربان قلب و بالا رفتن شدت جریان خون، کالری بیشتری در بدن می‌سوزانند را به این ترتیب اعلام کرده‌اند:


1- (Shinig) درخشش: 184 کالری

2- (Jaws) آرواره‌ها: 161 کالری

3- (The Exorcist) جن‌گیر: 158 کالری

4- (Alien) بیگانه: 152 کالری

5- (Saw) اره: 133 کالری

6- (A Nightmare on Elm Street) کابوس در خیابان الم: 118 کالری

7-( Paranormal Activity) فعالیت غیرطبیعی: 111 کالری

8- (The Blair Witch Project) ماموریت جادوگر بلر: 105 کالری

9- ( The Texas Chain Saw Massacre) کشتار اره‌برقی تگزاس: 107 کالری

10- Rec یا ضبط: 101 کالری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد