دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

بدن انسان پیشگویی می‌کند

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد بدن انسان‌ها می‌تواند رویداد‌های بزرگ را درست پیش از وقوع آنها، پیش‌بینی کنند.

به گزارش لایو‌ساینس، درصورتی که این یافته درست باشد، مطالعه جدید پدیده‌ای بنیادین را درباره قوانین کشف نشده طبیعت نمایش داده‌است. محققان دانشگاه نورث‌وسترن می‌گویند بر اساس این مطالعه رویداد‌ها را می‌توان بدون در اختیار داشتن هیچگونه نشانه‌ای پیش‌بینی کرد و شواهد نشان می‌دهند این پدیده واقعی است اما تاثیر آن در مقیاس بسیار کوچک است. دانشمندان دیگر درباره نتایج این مطالعه تردید داشته و معتقدند جهت‌گیری باعث شده تا در نتایج این مطالعه چیزی دیده شود که واقعا وجود ندارد.

مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که واکنش‌های طبیعی از قبیل ضربان قلب،‌ بزرگ شدن مردمک چشم و فعالیت‌های مغزی 10 ثانیه پیش از این‌که افراد منظره‌ای ترسناک را ببینند، تغییر پیدا می‌کند. در بیشتر این مطالعات، تصاویر ترسناک به صورت اتفاقی با تصاویر معمولی ترکیب شده‌بودند و از این رو داوطلبان نمی‌دانستند که چه زمانی قرار است تصاویر ترسناک ببینند. اما از آنجایی که این یافته به شدت غیر طبیعی به نظر می‌آمد،‌ این مطالعات مورد ظن و تردید قرار گرفتند.

محققان دانشگاه نورث‌وسترن برای اینکه ببینند این رویداد حقیقی بوده یا نه، چندین نمونه از آنها را مورد بررسی قرار دادند و در حین انجام این بررسی‌ها هر مطالعه‌ای که دارای جهت‌گیری و خطا بود را از دور مطالعه حذف کردند. با این‌همه توانستند حس پیش‌بینی را در بدن انسان مشاهده کنند که به واسطه آن، چند ثانیه پیش از وقوع یک رویداد هیجان فیزیولوژیکی در بدن دچار تغییر می‌شود.

بر اساس این یافته جدید، بدن انسان به صورت ناخود‌آگاه زمانی که رویدادی مهم درحال وقوع است،‌ آینده را احساس می‌کند،‌حتی اگر فرد از رویدادی که در حال وقوع است بی‌خبر باشد. هنوز دلیل قابل قبولی برای توضیح وجود چنین قدرتی در بدن انسان‌ها ارائه نشده‌است و دانشمندان تنها بر ای باورند که حس پیش‌بینی بدن حقیقی بوده و تاثیری فیزیکی است که از قوانین طبیعت پیروی می‌کند. این یافته جدید نیز مورد هجوم بسیاری از دانشمندانی قرار گرفته که آن را غیرواقعی و نادرست می‌دانند.

نظرات 1 + ارسال نظر
پریماه شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:36 ب.ظ http://tonelehasti.blogsky.com

سلاااااااااااااااام...
وای چقدر جالب
پس شاید بشه یه سنسور روی انسان ها وصل بشه که وقایع طبیعی مثل زلزله رو پیش بینی کنن
واقعا مطالبتون جالبه دوست داشتین به وبلاگ علمی منم سر بزنین!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد