دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

راز عناصر تشکیل دهنده زمین کشف شد

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا و آکادمی علوم پکن، با استفاده از شبیه سازی‌های رایانه‌ای پرده از رازی برداشتند که دانشمندان از اوایل دهه 1950 تا کنون با آن دست به گریبان بودند: چه عناصری هسته زمین را شکل داده است؟

به گزارش مهر، این دانشمندان دریافتند که هسته زمین حاوی 0.1 - 0.8 درصد کربن است که بزرگ‌ترین ذخیره کربن بر روی سیاره زمین محسوب می‌شود.

زینگ ژو -یین، استاد زمین شناسی دانشگاه کالیفرنیا گفت: ما چگالی هسته را می‌دانستیم و مطلع بودیم که فلز آهن و نیکل به تنهایی این چگالی را تشکیل نمی‌دهند و هسته به یک عنصر سبک‌تر نیاز دارد.

در این بین کربن یکی از مهمترین نامزدها از بین عناصر سبک مفقود شده بود، دیگر عناصر سبک شامل سیلیسیوم، اکسیژن فسفر منیزیم هیدروژن و نتیتروژن بودند.

دانشمندان برای کشف محتوای این عناصر در هسته زمین از مدل سازی رایانه‌ای استفاده کردند. آنها با حدود 260 اتم بازی کردند تا شکل گیری زمین را شبیه سازی کنند.

ژو- یین می‌گوید: ما با اختصاص خواص اولیه به این عناصر به مکانیک کوانتومی اجازه دادیم تا این کار را در رایانه انجام دهد. اکنون می‌دانیم چگونه کمبود تراکم و چگالی هسته را محاسبه کنیم.

به گفته وی دانش دقیق از تاثیر کربن می‌تواند به افزایش شناخت ما از سن زمین و زمان دقیق شکل گیری زمین کمک کند. این تقریبا شناخت ماهیت زمین است. از این به بعد می‌توانیم به شناخت بهتری از فرایندهای فیزیکی و شیمیایی که در شکل گیری زمین نقش داشتند برسیم.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد