دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

جزئیات سامانه های موشکی جدید ایران

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/11/893933_orig.jpg

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به رونمایی از سامانه موشکی قادر گفت: سرعت در آماده سازی، استقرار و شلیک از ویژگی‌های این سامانه است، سامانه موشکی قادر در کمتر از 30 دقیقه آماده حرکت، مستقر و آماده شلیک می‌شود.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 درنشست خبری اظهار داشت: سامانه‌های موشکی «قادر» و «یا زهرا 3» در جریان رزمایش رونمایی می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سامانه موشکی یا زهرا 3 به دست متخصصان داخلی ساخته شده و کاملا بومی است، تاکید کرد: این سامانه موشکی ارتفاع پایین در زمان کوتاهی متناسب با نیازهای داخلی طراحی و تولید شده است.


http://gallery.military.ir/albums/userpics/10099/khosroshahi-13.jpg


وی در خصوص ویژگی‌های این سامانه موشکی گفت: امکان استقرار در شرایط جوی و سرزمینی مختلف و متحرک بودن از ویژگی‌های یا زهرا 3 عنوان است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: این سامانه موشکی به عنوان بازوی دفاعی، پدافند هوایی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 به حساب می‌آید.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه موشک‌های هاگ که متناسب ارتفاع متوسط هستند در کشور بهینه سازی و به صورت بومی تولید شده است، گفت: سامانه موشکی برد متوسط مرصادی که در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 شرکت دارد با مرصاد سال گذشته بسیار متفاوت و پیشرفته‌تر است که این تفاوت‌ها در حوزه جنگ الکترونیک، نوع رهگیری و شلیک موشک است.


http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/11/893928_orig.jpg


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین با اشاره به رونمایی از سامانه موشکی قادر اظهار داشت: سرعت در آماده سازی، استقرار و شلیک از ویژگی‌های این سامانه است، سامانه موشکی قادر در کمتر از 30 دقیقه حاضر به راه، مستقر و آماده شلیک می‌شود و این قابلیت را دارد که شلیک موشک‌ها را بدون پیاده سازی و استقرار لانچرها انجام دهد.

اسماعیلی در بخش دیگری از این نشست خبری به رونمایی توپخانه ارتفاع صافات اشاره و تصریح کرد: هدایت آتش به سمت هدف، نقطه زنی با حجم بالای آتش و دقت بالا از ویژگی‌های منحصر به فرد سامانه توپخانه‌ای صافات است.

وی افزود: این سامانه به هیچ وجه توسط دشمن کشف نمی‌شود زیرا به شکل الکترونیک عمل می‌کند و یک سامانه غیر فعال است اما به راحتی دشمن را کشف می‌کند. سامانه صافات بسیار متحرک است که در شرایط جوی  متفاوت هم آزمایش شده و در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 نیز هدف واقعی را مورد اصابت قرار می‌دهد.


http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/11/893930_orig.jpg


به گزارش مشرق به نقل از فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد